Pardubice nahradí zchátralý most Kapitána Bartoše novým!

0

Pardubice, most Kapitána Bartoše, provizorní most, výstavba nového mostu, náklady 320 milionů korun, blog, blogall


Pardubice trápí stav mostu Kapitána Bartoše, který je kvůli špatnému technickému stavu průjezdný jen v jednom pruhu. Město plánuje výstavbu nového mostu po postavení provizorního mostu nejpozději do června 2025.

V Pardubicích už přes rok trápí most Kapitána Bartoše. Situace zůstává napjatá, protože kvůli špatnému stavu mostu se po něm jezdí jen v jednom pruhu a opravy nejsou možné. Město se tedy rozhodlo přistoupit k řešení, které zahrnuje výstavbu zcela nového mostu. Před tím se však musí postavit provizorní most, aby západní část sídliště Polabiny nebyla odříznuta od zbytku města.

Přípravy na provizorní most již probíhají a město doufá, že bude v provozu nejpozději od června příštího roku. „Původní termín byl podzim 2025, ale pracujeme nyní s dřívějším termínem,” uvedl náměstek primátora Jan Hrabal z ANO.

Kapacita mostu byla omezená již od loňského února kvůli jeho zhoršenému technickému stavu. Doprava je řízena semaforem a zajišťuje pouze jeden pruh pro obousměrný provoz. Původně omezení nezpůsobovalo větší potíže, ale situace se zhoršila, když řidiči začali využívat tento most jako objízdnou trasu pro most Pavla Wonky, který také prochází omezením.

„Aktuálně pracujeme s termínem otevření provizoria 1. června 2025, ale věříme, že to stihneme dříve,” uvedl Hrabal.

Základy mostu pocházejí již z roku 1882 a vrchní část mostu se několikrát posouvala po toku Labe. Právě kvůli zhoršenému stavu byly problémy s udržením těžkých strojů, včetně trolejbusů, na mostě. Dopravní podnik musel nasadit menší autobusy na trasu přes most, což způsobilo komplikace.

Stavba nového mostu by měla probíhat od srpna 2025 do září 2027. Město hodlá použít patinující ocel (Corten), ale konečné rozhodnutí o materiálu ještě padne. Podobný most již existuje ve Španělsku, ve městě San Sebastián ve čtvrti Martutene. Na novém mostě bude obousměrný pás pro cyklisty a chodci. Délka mostu by měla dosahovat téměř 107 metrů.

„Na východní straně mostu bude nový pás pro cyklisty široký minimálně tři metry a chodník stejně široký. Na západní straně vznikne chodník stejné šířky. Uvědomujeme si, že stavíme most pro budoucí generace, a proto chceme, aby byl kvalitní a kapacitní,” dodal Hrabal.

Předpokládané náklady na stavbu nového mostu se odhadují na 320 milionů korun. Radnice se bude snažit získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, která může dosáhnout až 100 % nákladů.

„Požádali jsme o nezávaznou konzultaci generálního ředitele SFDI, abychom si ověřili, že naše postupy jsou v souladu s dotačními podmínkami,” uvedl primátor Pardubic Jan Nadrchal z ANO.



Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář