Chrudim, město s hlubokou historií, více než 350 let umělecké tradice a sídlem řady současných firem, je aktuálně v procesu velkého stavebního podniku spojeného s městským okruhem. Ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) jak město, tak stavební dělníci pracují na demolicím a znovuvýstavbou městského mostu.
Demoliční práce na mostě na silnici I/17 v Chrudimi, který je součástí městského okruhu, začaly v úterý. Důvodem pro demolici byl špatný technický stav původního mostu, který byl postaven v roce 1971. Zděšený stav a obava z možné havárie znamenali, že tento most byl odsouzen k dočasnému uzavření. Stavební práce a demoliční činnost na mostě vedly k přerušení provozu a vytvoření objízdných tras pro obyvatele.
„Původní železobetonová konstrukce je nahrazena jedenácti novými ocelovými plnostěnnými nosníky s železobetonovou deskou. Most bude mít celkovou délku 19,5 metru,' prohlásil mostní specialista Radek Soukup. Součástí nového návrhu je také rozšíření o chodníkové části po obou stranách mostu.
Díky demoličním a stavebním pracím je provoz na městském okruhu přerušený a doprava je přesměrována. Aby se na tomto problému pracovalo, město Chrudim zavádí dočasnou změnu v městské hromadné dopravě poskytováním bezplatných cest. Město také plánuje využít tuto příležitost ke svým stavebním úpravám, včetně nového chodníku vedoucího do zahrádkářské kolonie Na Bělidle, nového osvětlení k nemocnici a nového parkoviště u sídliště U Stadionu a autobusových zálivů.
Na silnici I/37 v Pardubicích se současně začala oprava čtyřpruhu. Oprava je nezbytná, jak ukázal diagnostický průzkum, jelikož je asfalt starý 16 let. Jan Rýdl, mluvčí ŘSD, upozorňuje, že práce a s nimi spojená dopravní omezení na místě potrvají 45 dní.
Náklady na tento projekt se odhadují na 18 milionů korun a očekává se, že nový most bude zprovozněn nejpozději 4. srpna. Chrudim a ŘSD věří, že tato rekonstrukce výrazně přispěje k zlepšení bezpečnosti na silnici a zlepší celkový stav mostu na silnici I/17.