Dálnice D35 - klíč k propojení západu a východu

Vláda České republiky na výjezdním zasedání v Jablonci nad Nisou diskutovala o prioritách dopravních investic. Hlavní téma byla dálnice D35, která má spojit západ a východ země a odlehčit zatíženou dálnici D1.


Petr Fiala, premiér České republiky, na výjezdním zasedání vlády v Jablonci nad Nisou, diskutoval o prioritách dopravních a školních investic v Libereckém a Královéhradeckém kraji. Jedním z hlavních bodů diskuse byla dálnice D35, která je považována za zásadní dopravní stavbu ve střední Evropě.

V souvislosti s dopravními stavebními projekty v České republice je nutné zmínit 'rekordní rozestavěnost' – tedy 245 kilometrů dálnic a silnic první třídy. Mezi klíčové projekty patří také obchvaty Jaroměře a Nové Paky v Královéhradeckém kraji.

Co se týče dálnice D35, v současné době jsou z ní rozestavěné čtyři úseky o celkové délce 31,5 km v Královéhradeckém, Pardubickém a Olomouckém kraji. Do konce letošního roku by Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chtělo stavět dalších pět částí o celkové délce 32,5 km.

Mezi lety 2025 až 2030 by měla být dokončena stavba úseků Opatovec – Staré Město a Staré Město – Mohelnice na hranicích Pardubického a Olomouckého kraje. Premiér Fiala zdůraznil význam financování těchto staveb formou takzvaných PPP projektů, ve spolupráci se soukromým kapitálem.

Co se týče dosavadního postupu stavby dálnice D35, z celkově plánovaných 210 km bylo dosud dokončeno několik nepropojených částí. Avšak do roku 2028 by měla být dokončena celá trasa na území Královéhradeckého kraje a o rok později také na území ostatních krajů.

Úsek D35 mezi Sadovou a Hořicemi v Jičínském kraji ŘSD začalo stavět v listopadu minulého roku. Dokončení se očekává do konce roku 2025. Stavbu úseku z Hořic do Úlibic u Jičína a obchvatu Úlibic plánuje ŘSD zahájit v roce 2025 s očekávaným dokončením v roce 2028.

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) uvedl, že úsek mezi Úlibicemi a Turnovem nebude postaven jako dálnice, ale jako přeložka silnice I/35, která se vyhne obcím a bude mít dva pruhy s případným třetím pruhem ve stoupání.

Konečná podoba dálnice D35 zůstává otázkou budoucnosti, ale jisté je, že se jedná o jednu z největších plánovaných staveb v České republice. Tato dálnice představuje klíčovou prioritu pro zlepšení dopravní situace a snížení zátěže na stávajících silnicích.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Učitel roku

Hlavní zprávy