V Pardubicích dokončují železniční uzel za 6 miliard

V Pardubicích finišuje rekonstrukce železničního uzlu za více než šest miliard korun. Došlo k vybudování nové stanice u "rychlodráhy", čímž se zlepší doprava ve městě. Stanice zahájí provoz změnou jízdních řádů 9. června. Rekonstrukce zahrnovala opravu nástupišť, výměnu semaforů a modernizaci infrastruktury.


V Pardubicích se blíží k závěru rozsáhlá a finančně náročná rekonstrukce železničního uzlu. Oficiální otevření nového nadchodu nad kolejemi proběhne za přítomnosti premiéra Petra Fialy. Rekonstrukcena stála přes šest miliard korun a zahrnuje i další významnou změnu - výstavbu nové vlakové stanice vedle 'rychlodráhy'.

Primátor Jan Nadrchal z hnutí ANO zdůraznil, že nová zastávka má výrazně zlepšit dopravní dostupnost města, což přinese výhody nejen pro místní obyvatele, ale i návštěvníky a zaměstnance nedalekého zdravotnického střediska. Lokalita kolem zastávky, mezi sídlištěm Karlovina a čtvrtí Na Spravedlnosti, je propojena podchodem a navíc zde již stojí nová bytová zástavba včetně kliniky Vektor.

Další plány zahrnují možnou revitalizaci areálu podniku Kávoviny v blízké budoucnosti, což by mělo ještě více zvýšit atraktivitu této oblasti. Jan Nadrchal věří, že vlaková zastávka přispěje k dynamickému rozvoji nově vznikající čtvrti.

Nová zastávka se nachází u známého podchodu 'Myší díra', spojujícího Sladkovského a Rokycanovu ulici. Přístup na nástupiště je zajištěn novým tubusem a také přístupovými cestami z ulic Jana Palacha a 17. listopadu.

Osobní a spěšné vlaky budou na nové stanici končit a začínat své jízdy, zejména na trase do Hradce Králové a v dopravních špičkách také do Chrudimi. V objednávce Pardubického kraje se jedná o celkem 47 párů vlaků denně, což by mělo výrazně zlepšit dopravní obslužnost městského centra.

Stanice, která nabízí oboustranná nástupiště o délce 140 metrů a šířce téměř devět metrů, zahájí svůj provoz ve chvíli, kdy dojde ke změně jízdních řádů - tedy v neděli 9. června. Cestující zde najdou kryté šikmé chodníky široké tři metry, zastřešení, lavičky a osvětlení peronu, stejně jako informační a orientační systém, rozhlas a kamerový systém.

Stanici v rámci celkové rekonstrukce železničního uzlu postavila Správa železnic a město přispělo částkou jeden milion korun. Stejnou částku zaslal i Pardubický kraj jako projev ocenění mohutných investic Správy železnic v regionu.

Rekonstrukce zahrnovala také opravu nástupišť na hlavním nádraží, kde vznikl nový pátý perón a byly postaveny protihlukové stěny, vyměněny semafory a zabezpečovací systém. Rovněž byli vyměněny výhybky a modernizován most u rafinerie Paramo na trati směřující do Chrudimi.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Učitel roku

Hlavní zprávy