Nízký zájem o cyklobusy - Pardubický kraj škrtá spoje

Pardubický kraj ruší některé cyklobusové linky kvůli nízkému zájmu a potřebě ušetřit. Elektrokola a pandemie koronaviru snižují poptávku po těchto službách. Ušetřené prostředky budou použity na zlepšení klasických autobusových spojů.


Přestože cyklobusy působí jako ideální nástroj pro kombinaci cykloturistiky a hromadné dopravy, zdá se, že v Pardubickém kraji jsou jejich dny sečteny. Podle Dominika Bartůška, mluvčího Pardubického kraje, byl průměrný zájem o přepravu jízdních kol cyklobusy výrazně nízký. Z každého spoje bylo v průměru přepraveno pouze jedno kolo, přičemž na 56 tisíc ujetých kilometrů připadalo 12 tisíc cestujících.

Na přelomu roku tedy dojde ke škrtům v jízdním řádu, přičemž cyklobusové linky Pardubice - Polička, Litomyšl - Staré Město, Moravská Třebová a Vysoké Mýto a Polička - Dolní Morava budou zrušeny. Tyto změny by měly ušetřit kraji přibližně 1,1 milionu korun. Pouze v minulém roce činilo dotování provozu cyklobusů 1,7 milionu korun, na které se místní samosprávy podílely částkou 330 tisíc korun.

Očekávání omezení nebylo překvapením pro ty, kteří se starají o cestovní ruch v kraji. Důvodem je stále menší využívání cyklobusů, které často jezdí s poloprázdnými vozíkem na kola. Ondřej Král, pracovník informačního centra v Poličce, potvrdil, že popularita cyklobusů je dlouhodobě klesající.

Důvody pro pokles zájmu o cyklobusy mohou být různé, ale všeobecně se předpokládá, že jde o kombinaci obav z hromadné dopravy v důsledku pandemie koronaviru a rostoucí popularity elektrokol. Elektrokola umožňují lidem snadněji dojet k atraktivitám vlastními silami a přitom se vyhnout potřebě přepravy jejich kola hromadnou dopravou.

Michal Kortyš, náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu, vysvětlil, že kraj šetří provozování čtyř linek, dva spoje pokračují bez změn a jedna trasa je měněna. Mluvčí kraje uvedla, že detailní rozbor využití linek na jednotlivých zastávkách na základě sčítání ze strojků ve vozidlech dává smysl pro zachování tradičních spojů do Orlických hor s cílovou stanicí na Šerlichu.

Navzdory těmto změnám v jízdních řádech, které ovlivní některá městská spojení, Pardubický kraj slibuje, že prostředky ušetřené na cyklobusech budou použity na zlepšení klasických autobusových spojů. Například linky Pardubice - Chrudim, Chrudim - Seč a Litomyšl - Česká Třebová budou těmi, které se dočkají takových vylepšení.

Povzbudivým je rovněž pohled na metropoli, kde cyklobusová linka 147 z Dejvické na Výhledy nadále úspěšně funguje. To ukazuje, že ačkoli některé regiony mohou zaznamenávat pokles zájmu o cyklobusy, jinde stále existuje poptávka po těchto službách.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Učitel roku

Hlavní zprávy