Silnice I/37, mimoúrovňová křižovatka Palackého, kříž Oranžerice, oprava povrchu Hradubicka, Wonkovyho most, blog, region24
Silnice I/37 na úseku od mimoúrovňové křižovatky Palackého po křížení Ohrazenice bude omezena na jeden jízdní pruh v obou směrech při opravě starého povrchu Hradubické silnice. Stavební práce s celkovými náklady 120 milionů Kč potrvají 45 dní.
Významná dopravní změna přichází na silnici I/37 od mimoúrovňové křižovatky Palackého až po mimoúrovňový kříž Oranžerice. Místo dřívějších čtyř jízdních pruhů budou zde řidiči muset nyní vystačit jen s jedním v každém směru. K tomuto omezení dochází z důvodu plánované opravy sedmnáct let starého povrchu vojenské cesty Hradubicka, kterou provádí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Stavební práce, jejichž celkové náklady se odhadují na sumu 120 milionů korun bez DPH, mají nastoupí po dobu pouhých 45 dní. Je to proto, aby bylo možné v červnu zahájit práce na akutním problému - na opravě Wonkovyho mostu, která také značně omezí provoz. Podle Jana Rédla, mluvčího ŘSD, jde o nejkratší možnou dobu, aby bylo možné provoz omezit a zároveň umožnit pracovat.
„Prosíme řidiče o trpělivost, za 45 dní dostanou silnici, která je bude 20 let vozit. Doba omezení je téměř polovinou toho, co původně předpokládal projektant při přípravě této rekonstrukce,” podotýká Rédla. V rámci práce by měly být kompletně nahrazeny staré svodidla novými a vyměněn odtok vody.
Rédla dále upozorňuje, že se dopravní režim bude měnit podle průběhu práce. Pokud by práce začala o svátcích, kdy je v krajské metropoli mnohem méně lidí, nebylo by to příliš efektivní. „Troufnu si tvrdit, že při tušené velikonoční návratové špičce bychom spíš nadělali víc komplikací a více bychom překvapili řidiče než v úterý ráno,” vysvětluje Rédla.
Existující povrch je 16 let starý a průzkum ukázal, že již nevyhovuje a musí být nahrazen novým. Náhrada zahrnují frézování 17 centimetrů starého povrchu a položení nového povrchu v tloušťce 20 centimetrů. Výsledná výška silnice by se tedy měla zvýšit o tři centimetry.