Modernizace železniční trati Pardubice-Stříblová přináší rychlejší a pohodlnější cestování

Modernizace železniční trati mezi Pardubicemi a Stéblovou přináší nová nástupiště, opravené zastávky a zkrácení jízdních dob. Celková investice do projektu přesahuje 3 miliardy Kč. Po zavedení ETCS umožní rekonstrukce jízdu vlaků až 160 km/h. Stále však není dokončen dvoukolejný úsek před Hradcem Králové.


Nová nástupiště v Rosicích nad Labem, opravená zastávka Pardubice Semtín a zcela nová zastávka Stéblová obec představují hlavní výhody pro cestující na železniční trati mezi Pardubicemi a Stéblovou, jejíž modernizace v těchto dnech skončila. Díky tomu se cestující mohou těšit na zkrácení jízdních dob, minimalizaci dopadů mimoriadností na železniční provoz a bezbariérový přístup.

Stanice a zastávky jsou vybaveny moderním informačním systémem a pohodlným nastupováním do nízkopodlažních souprav. Celková investice do projektu přesahuje tři miliardy korun, z nichž část hradí Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021-2027. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

V květnu se s dokončením modernizace pardubického uzlu zvýšila kapacita trati a rozšířila se dvoukolejně i mezi hlavním nádražím a Rosicemi nad Labem. Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení ETCS jízdu moderních vlaků rychlostí až 160 km/h.

Generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda uvádí: 'Instalaci ETCS řešíme v rámci samostatné akce. Kompletní dokončení stavby a spuštění celého systému předpokládáme v první polovině příštího roku. Zavedení ETCS zajistí nejvyšší úroveň zabezpečení železničního provozu a přinese další podstatný benefit, a to zvýšení traťové rychlosti.'

Stavba zahrnovala i výstavbu dvoukolejného mostu přes Labe s celkovou hmotností 1 350 tun, která probíhala ve třech fázích. Most, který zvyšuje kapacitu trati a zlepšuje splavnost řeky, má železobetonové opěry a pilíře a celkovou délku přemostění přes 140 metrů.

Avšak dvoukolejný úsek trati stále není kompletně dokončen před Hradcem Králové, kde Správa železnic potýká s problémy ohledně sdružení Kaštanka. Optimismus není vyloučen, neboť v minulosti bylo zdůrazněno, že dvoukolejná trať do Opatovic a dvouřadá alej mohou existovat současně, a to i bez zabrání soukromých pozemků.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Učitel roku

Hlavní zprávy