Nová nástupiště v Rosicích nad Labem, opravená zastávka Pardubice Semtín a zcela nová zastávka Stéblová obec představují hlavní výhody pro cestující na železniční trati mezi Pardubicemi a Stéblovou, jejíž modernizace v těchto dnech skončila. Díky tomu se cestující mohou těšit na zkrácení jízdních dob, minimalizaci dopadů mimoriadností na železniční provoz a bezbariérový přístup.
Stanice a zastávky jsou vybaveny moderním informačním systémem a pohodlným nastupováním do nízkopodlažních souprav. Celková investice do projektu přesahuje tři miliardy korun, z nichž část hradí Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021-2027. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
V květnu se s dokončením modernizace pardubického uzlu zvýšila kapacita trati a rozšířila se dvoukolejně i mezi hlavním nádražím a Rosicemi nad Labem. Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení ETCS jízdu moderních vlaků rychlostí až 160 km/h.
Generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda uvádí: 'Instalaci ETCS řešíme v rámci samostatné akce. Kompletní dokončení stavby a spuštění celého systému předpokládáme v první polovině příštího roku. Zavedení ETCS zajistí nejvyšší úroveň zabezpečení železničního provozu a přinese další podstatný benefit, a to zvýšení traťové rychlosti.'
Stavba zahrnovala i výstavbu dvoukolejného mostu přes Labe s celkovou hmotností 1 350 tun, která probíhala ve třech fázích. Most, který zvyšuje kapacitu trati a zlepšuje splavnost řeky, má železobetonové opěry a pilíře a celkovou délku přemostění přes 140 metrů.
Avšak dvoukolejný úsek trati stále není kompletně dokončen před Hradcem Králové, kde Správa železnic potýká s problémy ohledně sdružení Kaštanka. Optimismus není vyloučen, neboť v minulosti bylo zdůrazněno, že dvoukolejná trať do Opatovic a dvouřadá alej mohou existovat současně, a to i bez zabrání soukromých pozemků.